Πέμπτη, 3 Απριλίου 2014

Η επόμενη κίνηση της Apple

Ποιά είναι η επόμενη μεγάλη κίνηση της Apple; Πάντως όχι τα απλά gadgets, αλλά το e-commerse στοχεύοντας σε ένα ακόμη μεγαλύτερο target group...








Εάν νομίζετε ότι τα Tablet τα φορετά gadget και τα smartphone είναι τα πιο επιτυχημένα προϊόντα της Apple, ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσετε. Πρόσφατη δήλωση του προέδρου της, Tim Cook δείχνει ότι iPhone και iPad έχουν αρχίσει να σημειώνουν κάμψη. Εκεί όπου η εταιρεία από το Cupertino, δείχνει να μεγαλουργεί, είναι το e-commerce. Δηλαδή, iTunes, iBooks και app store. Πώς; Πουλώντας ακόμα και μη Apple προϊόντα μέσω μιας Apple πλατφόρμας, με συνολική αύξηση πωλήσεων, της τάξης του 19% που μεταφράζεται σε 4,4 δισ. δολάρια σε ρευστό, μόνο στο πρώτο τρίμηνο του 2014.

Εάν υπήρχε κάποια νεότευκτη start up, με κέρδη 16 δισ. δολάρια το χρόνο και ετήσια αύξηση στο 20%, όλοι θα μιλούσαν γι' αυτή. Κι ενώ τύπος και καταναλωτές έχουν στραμμένη την προσοχή τους στο επερχόμενο iWatch, ή την πολύφερνη Apple TV, θα ήταν σόφρον άν κοιτούσαμε λίγο και προς την κατεύθυνση της μπίζνας που ήδη εξελίσσει ο CEO της, Tim Cook, που δεν είναι άλλη από το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι ηλεκτρονικές πληρωμές. Δηλαδή, εκεί όπου απ' όπου διαφαίνεται ότι θα προέλθει, σύμφωνα με προβλέψεις και στοιχεία, η πραγματική άνοδος της Apple, αντί για ανεξερεύνητες προϊόντικές περιοχές με gadgets που δεν έχουν εφευρεθεί ακόμη. Σε πρόσφατες δηλώσεις του, με αφορμή την ανακοίνωση κερδών της εταιρείας, ο Cook υποστήριξε ότι ο κόσμος έχει αγκαλιάσει τις πληρωμές μέσω mobile, ιδίως μέσω του Touch ID, του βιομετρικού συστήματος ξεκλειδώματος του iPhone, μέσω του δακτυλικού αποτυπώματος του χρήστη.

 "Παρατηρώντας τα δημογραφικά στοιχεία των πελατών μας μαζί με τον όγκο των συναλλαγών που γίνονται μέσω του iOS, ιδίως σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, τότε η πλατφόρμα αυτή προσφέρει μεγάλη ευκαιρία για ανάπτυξη", είπε χαρακτηρηστικά. Εάν ο Tim Cook μιλούσε για το iWatch, όλοι θα κρεμόντουσαν από τα χείλη του. Ένα τόσο 'βαρετό' θέμα όμως, σαν το ηλ. εμπόριο, δεν τράβηξε την προσοχή κανενός. Όσον αφορά στις mobile αγορές, η Apple βρίσκεται πιο μπροστά από την Google και το Android, διότι συμβάινει το εξής "παράδοξο": αν και οι χρήστες Android υπερτερούν αριθμητικά έναντι των κατόχων iOS, o μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων, συμβαίνει μέσω iPhone.

 Ίσως εκεί αναφερόταν ο Cook με την παραπάνω δήλωση περί ανταγωνισμού. Και αν το καλοσκεφτεί κανείς, η τελευταία μεγάλη "καινοτομία" της Apple, το Touch ID, εξυπηρετεί τελικά το εμπόριο. Πώς; Η Apple μέσω του Touch ID, δημιούργησε μια -φαινομενικά τουλάχιστον- "απολύτως ασφαλή" συσκευή. Κάτι που την κάνει την ιδανική μέθοδο πληρωμών για mobile συναλλαγές και αγορές.

Ίσως αυτός είναι και ο λόγος που ο επικεφαλής του τμήματος ηλεκτρονικού εμπορίου της Apple, Eddy Cue, είχε πρόσφατα επαφές με εκπροσώπους των Google, PayPal, Square και άλλων ηγετικών δυνάμεων του χώρου. Και σαν να μην έφτανε αυτό, η Apple, εντελώς τυχαία (ή... όχι και τόσο τυχαία) δημιουργεί τις υποδομές για το διευρυμένο, "έξυπνο" εμπορικό δίκτυο με την ονομασία iBeacon.

Ολοένα και περισσότερα καταστήματα λιανικής στις ΗΠΑ εγκαθιστούν αυτό το χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης δίκτυο απο bluetooth πομπούς οι οποίοι, καθώς ο κάτοχος iPhone περνάει από το τμήμα ρουχισμού, φερ' ειπείν, μεταδίδουν στη συσκευή του διαφημίσεις και προσφορές ανάλογου περιεχομένου. Ίσως σε λίγο καιρό έχοντας εμείς ενεργοποιημένη τη λειτουργία του iBeacon, η Apple και οι συνεργατές της, να γνωρίζουν με ακρίβεια εκατοστού που κάνουμε, όχι μόνο τις ηλεκτρονικές, αλλά και τις φυσικές μας αγορές. Εάν λοιπόν η Apple καταφέρει να μας κάνει να πληρώνουμε γι' αυτές τις αγορές με το "ηλεκτρονικό πορτοφόλι", στο οποίο μετατρέπεται το iPhone μεσω του Touch ID, τότε, θα έχει καταφέρει να έχει "συμπληρώσει τον κύκλο" των συναλλαγών μέσω κινητού.

Δηλαδή, όπως υποστηρίζει το marketing, θα έχει πείσει έναν κάτοχο smartphone, να μπει στο κατάστημα, να προβεί σε αγορά την οποία θα ολοκληρώσει πληρώνοντας με το κινητό και ταυτόχρονα θα έχει κρατήσει αρχείο αποδίδοντας την αγορά σε έναν συγκεκριμένο χρήστη. 

'Οσα check in κι αν κάνει κάποιος στο Foursquare, μέσα από τα GAP, εάν ο ταμίας δεν συνδέσει μια αγορά με το χρήστη, το check in του, είναι τελείως άχρηστο. Θεωρητικά αυτό λύνεται, εάν ο χρήστης -αποδεχόμενος την προσφορά που έλαβε στο κινητό- ολοκληρώσει την αγορά του πληρώνοντας με το iPhone του, εντός του συστήματος iBeacon.

Εάν, λοιπόν, ο Tim Cook διαθέτει αυτό που χρειάζεται ώστε να "συμπληρωθεί ο κύκλος" που λέγαμε παραπάνω, τότε μάλλον ο επόμενος θρίαμβος της Apple, δεν θα προέλθει από τα "έξυπνα ρολόγια".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου