Κυριακή 30 Μαΐου 2010

Άλωσε την Πόλη ο Χάμιλτον!

Στην πρώτη του νίκη στο φετινό πρωτάθλημα έφτασε ο Λιουίς Χάμιλτον στο γκραν πρι της Τουρκίας. Ο Βρετανός πιλότος εκμεταλλεύτηκε το τραγικό λάθος...







των πιλότων της Red Bull και έσπασε το αρνητικό σερί του. Έτσι, η McLaren έκανε το 1-2 με τον Τζένσον Μπάτον να ανεβαίνει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Τρίτος τερμάτισε ο Μαρκ Γουέμπερ, ο οποίος ή δεν ήθελε ή δεν είχε οδηγίες να αφήσει τον Φέτελ να τον προσπεράσει, με αποτέλεσμα να συγκρουστούν (αφού είχε αφήσει ελάχιστο χώρο στον Γερμανό για να περάσει) και να χάσουν και οι δύο. Ο ένας την πρωτιά και ο άλλος τον αγώνα που αν και γρηγορότερος εγκατέλειψε...

Στην εκκίνηση είχαμε δύο αλλαγές, καθώς ο Φέτελ κατάφερε να αρπάξει την 2η θέση από τον Χάμιλτον και ο Σουμάχερ την 4η από τον Μπάτον. Ομως πριν ακόμα ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος, οι δύο οδηγοί της McLaren κατάφεραν να ανακτήσουν τις θέσεις τους.

Στους γύρους που ακολούθησαν ο Χάμιλτον πίεσε τον Ουέμπερ για την πρωτοπορία, χωρίς ωστόσο να βρει κάποια ευκαιρία για προσπέρασμα. Οι δυο τους μπήκαν μαζί στα pits για αλλαγή ελαστικών στον 16ο γύρο και εκεί ο Χάμιλτον καθυστέρησε λίγο παραπάνω, με αποτέλεσμα τελικά αντί να απειλήσει τον Ουέμπερ, να χάσει την 2η θέση από τον Φέτελ που είχε μπει λίγο νωρίτερα.

Η ολοκλήρωση των pit-stops βρήκε τους οδηγούς της Red Bull στο 1-2, με τις δύο McLaren να ακολουθούν σε πολύ κοντινή απόσταση και τις δύο Mercedes να βρίσκονται στο 5-6, αλλά περίπου 30" πίσω.

Από εκείνο το σημείο και μετά υπήρχε αγωνία στα pit-wall των ομάδων για τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για βροχή, η οποία πάντως ουδέποτε έφτασε στην πίστα πέρα από κάποιες σποραδικές ψιχάλες.

Η φάση που σημάδεψε τον αγώνα ήρθε στον 40ό γύρο. Ο Φέτελ βρέθηκε δίπλα-δίπλα με τον Ουέμπερ στα φρένα της πίσω μεγάλης ευθείας απαιτώντας το προσπέρασμα από την εσωτερική, αλλά ο αυστραλός δεν έδωσε καθόλου χώρο στον team mate του, με αποτέλεσμα τη σύγκρουση μεταξύ τους. Ο Φέτελ εγκατέλειψε επιτόπου, αντίθετα με τον Ουέμπερ που ήταν σε θέση να συνεχίσει.

Κερδισμένες από την γκάφα των οδηγών της Red Bull βρήκαν οι δύο McLaren. Ο Χάμιλτον βρέθηκε ξαφνικά με την πρωτοπορία στα χέρια μπροστά από τον Μπάτον, ενώ ο Ουέμπερ κατόρθωσε να σώσει έστω την 3η θέση μπροστά από τον Σουμάχερ, παρότι αναγκάστηκε να μπει για νέα αεροτομή.

Η δράση δεν σταμάτησε εκεί. Στον 49ο γύρο οι Χάμιλτον και Μπάτον χάρισαν στο κοινό μια εκπληκτική μονομαχία, με τον Μπάτον να περνάει μπροστά στην στροφή 12 και τον Χάμιλτον να ανακτά την 1η θέση λίγες στιγμές αργότερα.

Η μοναδική αλλαγή που έγινε ως το τέλος ήταν το προσπέρασμα του Αλόνσο στον Πετρόφ για την 8η θέση, σε μια φάση που ο ρώσος είδε το εμπρός αριστερό λάστιχό του να κλατάρει από την επαφή με την Ferrari του ισπανού και να πέφτει τελικά εκτός βαθμών.

Στην βαθμολογία των οδηγών, ο Ουέμπερ διατηρήθηκε στην κορυφή με 93 βαθμούς. Δεύτερος πέρασε ο Μπάτον με 88, τη στιγμή που ο Χάμιλτον ανέβηκε στην 3η θέση έχοντας 84 πόντους.

Η βαθμολογούμενη δεκάδα στο γκραν πρι της Τουρκίας, καθώς και οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών έχουν ως εξής:


1. Λιούις Χάμιλτον (Βρετανία/ΜακΛάρεν) 1 ώρα 28:47.620


2. Τζένσον Μπάτον (Βρετανία/ΜακΛάρεν) +02.645


3. Μαρκ Γουέμπερ (Αυστραλία/Red Bull) 24.285


4. Μίκαελ Σουμάχερ (Γερμανία/Mercedes GP) 31.110


5. Νίκο Ρόσμπεργκ (Γερμανία/Mercedes GP) 32.266


6. Ρόμπερτ Κούμπιτσα (Πολωνία/Ρενό) 32.824


7. Φελίπε Μάσα (Βραζιλία/Φεράρι) 36.635


8. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Φεράρι) 46.544


9. Άντριαν Σούτιλ (Γερμανία/Force India) 49.029


10. Καμούι Κομπαγιάσι (Ιαπωνία/BMW Sauber) 01:05.650

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου