Τρίτη 6 Απριλίου 2010

"Είμαι κόκκινος για μια ζωή"

Ο Λίνας Κλέιζα απάντησε στις ερωτήσεις που του απηύθυναν τα ΜΜΕ, που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του ΕΣΑΚΕ να ανακρίνουν έναν παίκτη από κάθε ομάδα της Α1. Ιδού τι είχε να πει...



Τελικά σου είναι τόσο εύκολο, σε σχέση με το ΝΒΑ, να στέλνεις την μπάλα στα ευρωπαϊκά καλάθια; Γιατί, είναι στιγμές που φαίνεται πως το να σκοράρεις σου είναι πιο συνηθισμένο και από το να τρέξεις. Και σκέψου ότι θεωρητικά στην Ευρώπη επικρατούν σκληρότερες άμυνες.


«Είναι δύσκολο να σκοράρεις στην Ευρώπη. Στο ΝΒΑ ήμουν ο έκτος παίκτης κι ερχόμουν από τον πάγκο. Εδώ είναι διαφορετικά τα πράγματα, αλλά οι περιφερειακοί μας μου το κάνουν πιο εύκολο».

Μπορεί ο Ολυμπιακός να αντέξει τη διεκδίκηση δύο ακόμη στόχων; Υπάρχουν οι βάσεις, για να φτάσει στην κορυφή της Ευρώπης και της Ελλάδας μέσα σε μια χρονιά;

«Δεν υπάρχει αμφιβολία γι’ αυτό. Έχουμε σπουδαία ομάδα και μπορούμε να κατακτήσουμε τα πάντα».


Ποια είναι η άποψή σου για το επίπεδο της Α1; Είναι πιο δύσκολη ή πιο εύκολη απ’ ό,τι περίμενες;

«Στην Ελλάδα υπάρχουν καλές ομάδες και οι οπαδοί τους το κάνουν πιο δύσκολο. Γενικότερα το πρωτάθλημα είναι σε ένα καλό επίπεδο».


Αν σου έλεγαν ότι από τους δύο τίτλους που διεκδικεί ο Ολυμπιακός, μπορεί να κατακτήσει μόνο τον έναν, ποιον θα διάλεγες και γιατί;

«Θα προσπαθούσα να κερδίσω και τους δυο. Προτιμώ να προσπαθήσω μόνος μου και για τους δυο δίνοντας ότι έχω, παρά κάποιος να μου δώσει τον ένα».


Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να συνυπάρχεις σε μια ομάδα με τόσους πολλούς πρωταγωνιστές;

«Δεν είναι καθόλου δύσκολο. Όλοι κάνουν τη δουλειά σου πιο εύκολη. Έχουμε πολλές φιλοδοξίες και θέλουμε να κερδίζουμε. Αυτή η ομάδα είναι ένα μείγμα παλιών και νέων παικτών. Πάντα είναι καλύτερο να είσαι σε μια καλή ομάδα με καλούς παίκτες, παρά σε μια κακή ομάδα με κακούς παίκτες».


Ο Ολυμπιακός επηρεάζεται από την οικονομική κρίση και σου λέει να συνεχίσεις με τα μισά λεφτά, την ώρα που ο Παναθηναϊκός σου δίνει όσα παίρνεις και τώρα. Τι κάνεις;

«(γέλια) Νομίζω ότι ποτέ δεν θα συμβεί αυτό. Είμαι κόκκινος για μια ζωή. Όταν παίζεις για τον Ολυμπιακό δεν μπορείς να πας σ’ άλλη ομάδα στην Ελλάδα».

Πόσες φορές έχει περάσει από το μυαλό σου η ιδέα να... κουρέψεις τον Τζος Τσίλντρες;

«Τα μαλλιά του είναι το στυλ του. Γι’ αυτό είναι κάτι το σπουδαίο και το σέβομαι απόλυτα».

Ποιες πιθανότητες δίνεις για να κατακτήσει ο Ολυμπιακός το πρωτάθλημα με μειονέκτημα έδρας;

«Το να γίνεις πρωταθλητής, πρέπει να νικήσεις τον πρωταθλητή. Το πλεονέκτημα είναι καλό, αλλά δεν είναι σαν τον ΝΒΑ που τα παιχνίδια είναι δυο, τρία και δυο. Εδώ είναι ένα, ένα κι αυτό δίνει περισσότερες ελπίδες στην ομάδα που δεν έχει το πλεονέκτημα. Έτσι κι αλλιώς έπρεπε να τους κερδίσουμε στην έδρα τους και το ίδιο πρέπει να κάνουμε και τώρα».


Μετά από 7 μήνες στην Ελλάδα είσαι ικανοποιημένος από την απόφασή σου να αφήσεις το ΝΒΑ;

«Είμαι πολύ χαρούμενος, γίνομαι καλύτερος ως παίκτης, κερδίζουμε και είμαι χαρούμενος που είμαι εδώ. Η Ελλάδα είναι σπουδαία χώρα και οι οπαδοί μας είναι φανταστικοί. Δεν το έχω μετανιώσει ούτε για μια στιγμή».

Είσαι ευχαριστημένος από την παρουσία σου στον Ολυμπιακό; Θέλεις να εξαντλείς το συμβόλαιό σου; Μια πρόταση από το ΝΒΑ θα σε έκανε να σκεφτείς την αποχώρηση από τον Ολυμπιακό;

«Τώρα είμαι συγκεντρωμένος στο να κερδίσουμε τους δυο τίτλους. Πρέπει να κάνεις κάθε πράγμα στην ώρα του και τώρα δεν είναι η ώρα γι’ αυτά».

Αρκετές φορές στο γήπεδο έχει φανεί ο εκρηκτικός χαρακτήρας σου. Σε ποιον παίκτη θα ήθελες να καρφώσεις «in his face» και για ποιο λόγο;

«Θέλω να καρφώνω σ’ όποιον είναι μπροστά μου, αλλά δεν έχω κάποιο ιδιαίτερο στόχο (γέλια)».

Όταν μεταγράφηκες στον Ολυμπιακό και είπες ότι θέλεις να κερδίσεις τίτλους, ο Σαρούνας Γιασικεβίτσιους είχε πει ότι το μόνο άθλημα που μπορείς να τον κερδίσεις, είναι το τένις! Στην πρώτη μάχη όμως (στον τελικό του Κυπέλλου), τον κέρδισες! Τελικά, τι έχεις να του απαντήσεις για τη δήλωση που είχε κάνει;

«Σέβομαι απόλυτα τον Σάρας. Είναι μεγάλος παίκτης και πρέπει να δουλέψω πολύ για να τον φτάσω».


Η πρώτη του επαγγελματική εμπειρία στην Ευρώπη τον έχει κάνει να ξεχάσει για πάντα το ΝΒΑ;

«Όταν μια ευκαιρία έρχεται πρέπει να την σκέφτεσαι. Όχι όμως τώρα. Τώρα σκέφτομαι μόνο τον Ολυμπιακό και τους τίτλους».

Πώς έζησε τα πρώτα -στην καριέρα του- ματς με τον Παναθηναϊκό και τι περιμένει ενόψει τελικών πλέι οφ;

«Ήταν κάτι ξεχωριστό. Δεν πρόκειται να βρεις τόση τρέλα πουθενά στον κόσμο. Το πάθος και όλα όσα δεν επιτρέπονται πουθενά αλλού. Είχα ακούσει κάποια πράγματα, αλλά πρέπει να το ζήσεις».

Οι περισσότεροι συμφωνούν ότι είσαι η σημαντικότερη προσθήκη στο ρόστερ του Ολυμπιακού. Προσωπικά πόσο ικανοποιημένος είσαι από την απόφασή σου να αφήσεις το ΝΒΑ για χάρη των ερυθρόλευκων;

«Νομίζω ότι πολλοί παίκτες είναι σημαντικοί γι’ αυτή την ομάδα και είμαι χαρούμενος που είμαι μέρος της. Σ’ ένα βράδυ δεν θα σουτάρω εγώ καλά και θα το κάνει κάποιος άλλος. Αυτό σημαίνει καλή ομάδα».

Στο «run and gun» παιχνίδι ο Ολυμπιακός δείχνει ακτύπητος. Αισθάνεσαι την ίδια ασφάλεια και στο «set» παιχνίδι ή υπάρχουν αδυναμίες που πρέπει να διορθωθούν εν όψει του Φάιναλ Φορ;

«Δεν νομίζω ότι η επίθεσή μας έχει κάποιο πρόβλημα σε οποιοδήποτε στυλ. Αυτό είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα».


Τι είναι αυτό που θα ήθελες να βελτιώσεις και να διατηρήσεις από τη μέχρι τώρα παρουσία σου στον Ολυμπιακό;

«Σίγουρα πρέπει να συνεχίσω να δουλεύω. Πρέπει να συνεχίσω να βοηθώ την ομάδα και να αποδείξω ότι είμαι νικητής».


Ποιο είναι το μήνυμα σου στον φίλο σου και συμπαίκτη σου στην Εθνική Λιθουανίας, για τους ερχόμενους τελικούς της Α1;

«Θέλω να του ευχηθώ καλή τύχη και να μην έχει τραυματισμούς. Δεν είμαι εγώ εναντίον Σάρας, αλλά ο Ολυμπιακός απέναντι στον Παναθηναϊκό».

Ποιο είναι το στοιχείο που θα χρειαστεί ο Ολυμπιακός προκειμένου να... σπάσει το διαφαινόμενο πλεονέκτημα έδρας του Παναθηναϊκού;

«Πρέπει να συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε, να μην έχουμε τραυματισμούς και να μείνουμε συγκεντρωμένοι στο σχέδιο παιχνιδιού που έχουμε».

Πόσο οι καλλιτέχνες γονείς σου, έχουν επηρεάσει τη σκέψη και τις κινήσεις σου εντός του παρκέ;

«Οι γονείς μου με έχουν επηρεάσει όχι γιατί είναι καλλιτέχνες αλλά γιατί έχουν δουλέψει πολύ σκληρά για να με μεγαλώσουν. Είμαι τυχερός που έχω μια τόσο καλή οικογένεια και θέλω να τους ευχαριστήσω για τη δουλειά που έχουν».


Περίμενες στην αρχή της χρονιάς ότι η σεζόν θα ήταν ως τώρα επιτυχημένη;

«Ήρθα για να έχω μια πετυχημένη χρονιά. Αν δεν το περίμενα γιατί να ερχόμουν;».


Ποιο στυλ μπάσκετ σου ταιριάζει και σου αρέσει περισσότερο; Το θεαματικό του ΝΒΑ ή το σκληρό/οργανωμένο της Ευρώπης;

«Μπορώ να προσαρμοστώ σε πολλά πράγματα και σ’ όποιο στυλ χρειάζεται».

Είσαι πρώτος σκόρερ της ευρωλίγκα και δεύτερος στο σύστημα αξιολόγησης. Ήταν αυτός ένας από τους προσωπικούς σου στόχους, με δεδομένο ότι έχεις έναν καλώς εννοούμενο εγωισμό;

«Όταν ξεκίνησε η σεζόν ήθελα να κερδίσω. Μια νίκη κάνεις τους πάντες επιτυχημένους. Δεν είχα καλό καλοκαίρι και δεν ήθελα να έχω και κακό χειμώνα».

Άσχετα αν είναι σωστά ή όχι τα σφυρίγματα, πιστεύεις ότι τα παράπονα που έχετε εκφράσει, εσύ και οι συμπαίκτες σου, για τη διαιτησία σε αγώνες με τον ΠΑΟ, βοηθούν την πρόοδο του ελληνικού πρωταθλήματος;

«Το να θα κάνουμε εμείς παράπονα ή διαμαρτυρηθούμε σταματούν την πρόοδο του ελληνικού πρωταθλήματος; Σ’ όλο τον κόσμο γίνονται αυτά. Για να προοδεύσει κάτι χρειάζονται να γίνουν πολλά πράγματα σε πολλά επίπεδα ταυτόχρονα. Οι αθλητές τουλάχιστον μέσα στο γήπεδο είναι κύριοι και δίνουν το καλό παράδειγμα. Εσείς έχετε αναρωτηθεί αν κάνετε το σωστό;».

Το πάθημα της ήττας με υψηλό σκορ από τον Παναθηναϊκό στο ΟΑΚΑ έγινε μάθημα ενόψει των διαφαινόμενων μεταξύ σας τελικών ή, παρά το μειονέκτημα έδρας, ο Ολυμπιακός θα επιμείνει σε γρήγορο ρυθμό;

«Νομίζω ότι ο τρόπος που παίξαμε και παρότι μείναμε στο παιχνίδι δείχνει πολλά. Ήταν στο καλύτερό τους βράδυ, εμείς δεν ήμασταν συγκεντρωμένοι κι όμως μείναμε μέσα στο παιχνίδι ως το τέλος. Αυτό μας δείχνει το δρόμο…».

Θεωρείς πως υπάρχει περίπτωση να επηρεάσει αρνητικά την ομάδα σου, ενδεχόμενη μη επιθυμητή κατάληξη στο Φάιναλ Φορ της Ευρωλίγκα;

«Αν δεν πετύχουμε, δεν πετύχαμε. Στον επαγγελματικό αθλητισμό πρέπει να ξεχνάς τις ήττες και να προχωράς. Το πρωτάθλημα είναι σπουδαίο για όλους».

Ποιο στοιχείο του ατομικού σου ρεπερτορίου είναι πιο χρήσιμο στον φετινό Ολυμπιακό;

«Η έντασή μου και η ικανότητά μου στο σουτ δίνει εμπιστοσύνη στους παίκτες. Παίρνουμε εμπιστοσύνη ο ένας από τον άλλον…».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου